Blog

O czym pisać na blogu firmowym?

Każdy ekspert od SEO Ci powie, że pisanie tekstów na bloga firmowego się opłaci. Ale właściwie dlaczego?

Najbardziej prozaiczny powód jest taki, że pisanie o tym, czym zajmuje się Twoja firma, sprawia że strona lepiej będzie pozycjonowana na te konkerne słowa kluczowe w wyszukiwarce. Na przykład jeśli ja będę zamieszczać tu regularnie treści, w których pojawiają się takie zwroty, jak „copywriter piszący teksty na zamówienie” czy „seo copywriter do współpracy”, to moja strona nie przepadnie pośród setek innych.

Tyle od strony SEO. Ale to nie wszystko.

Gdyby chodziło tylko o to, na blogu firmowym można by zamieszczać ciąg przypadkowych zdań przeklejonych z książki z co trzecim słowem zamienionym na frazę „seo copywriter do współpracy”, czy w przypadku innej działalności „ koci masażysta wrocław” Przykładowo. Wtedy jednak w oczach osób, które niechybnie odwiedzą stronę, bo będzie ona wysoko w wynikach wyszukiwania Google, wyszlibyśmy na niepoważnych.

Co innego, jeśli taka osoba wchodzi na stronę i widzi, że jesteśmy poważni. Czyta np. artykuł o tym, jak znaleźć seo copywritera do współpracy i wie, że ja coś o tym wiem. Albo w przypadku kociego masażysty: może przeczytać relacje zadowolonych kotów i poczytać o najlepszych technikach masażu.

Ciekawe treści na blogu firmowym mogą sprawić, że ten konkretny copywriter SEO czy koci masażysta wyda się ekspertem w swojej branży. Jeśli wchodzisz na taką strone, to gdy następnym razem ktoś ze znajomych zapyta:

  • Czy znasz jakiegoś dobrego kociego masażystę we Wrocławiu? Albo SEO copywritera piszącego teksty na zamówienie?

To odpowiesz od razu, że znasz. Znasz z bloga firmowego.

Aby osiągnąć taki efekt, wystarczy pisać regularnie ciekawe treści na stronę. Warto zacząć szybko.

Choć wydaje się, że w „dzisiejszych czasach” liczą się coraz krótsze treści, to paradoksalnie na blogu zaczynają liczyć się te naprawdę długie teksty. Po zeszłorocznych zmianach algorytmu Google ta tendencja jest bardzo wyraźna.

Google promuje już nie tylko strony, na których najwięcej razy zamieszczono właściwe frazy (można je rozpoznać po dużym zagęszczeniu słów kluczowych. Trudno się je czyta).

Nowe algorytmy premiują autentycznie ciekawe i dłuższe treści (500 +, a nawet 1500 słów), które odpowiadają na pytania i problemy użytkowników i zawierają długie frazy kluczowe.

Co to znaczy w praktyce?

Weźmy przykład weterynarza z Sosnowca.

Zamiast wielu krótkich postów na stronę firmową o nagłówku typu „weterynarz Sosnowiec” czy  „ zakład weterynarii w Sosnowcu”, idąc za nowymi wskazaniami Google i potrzebami klientów można zamieścić na blogu kilka ciekawych i pożytecznych postów takich jak:

  • „Na jakie badania trzeba co roku chodzić ze swoim psem?”
  • „Jak rozpoznać dobrego weterynarza a kiedy lepiej uciekać?”
  • „Jak sprawić, by kot nie bał się wizyt u weterynarza?”
  • „Wyjmowanie kleszcza u weterynarza – największe mity”
  • „Czy twój kot boi się ludzi? Wypróbuj te triki”

Takie treści bardziej przyciągają uwagę. Mogą nawet zaangażować czytelników, a ci być może zechcą podzielić się nimi ze znajomymi lub udostępnić. Możliwe, że będą regularnie zaglądać na stronę zakładu weterynaryjnego, by przeczytać kolejne rady, a nawet, że następnym razem, gdy ktoś zapyta ich, czy znają dobrego weterynarza, od razu przyjdzie im do głowy ten konkretny weterynarz z Sosnowca. I o to właśnie chodzi!

Strategie SEO, takie jak pisanie postów na blog, wdraża coraz więcej firm. Gdy mają je już wszyscy, trudno już zaistnieć bez nich. Do tego muszą to być naprawdę ciekawe treści, które pozwalałyby się wyróżnić. SEO copywriterów, weterynarzy w Sosnowcu i kocich masażystów we Wrocławiu może być przecież sporo. Wielu z nich ma coś ciekawego do napisania. Dlatego warto zacząć jak najwcześniej, by po pierwsze mieć czas na zbudowanie pozycji autorytetu, a przynajmniej fajnej firmy, a po drugie – zdążyć, zanim zrobią to wszyscy inni.

Ja zaczęłam pisać ten blog tylko dlatego, że zauważyłam, że inni to robią. I nie żałuję. Jeśli potrzebujesz pomocy w pisaniu postów na bloga firmowego, to daj znać poprzez dział kontakt.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, co i jak pisać, zapraszam na moją stronę.

 

Kiedy warto się rozliczać za 1000 znaków?

Internet sprawił, że chcemy czytać szybciej. Łatwiej się dekoncentrujemy i mamy zbyt duży wybór, by zagłębiać się w zwarte bloki wypełnione literami. Wygrywają ci, którzy mają na stronie mało tekstu, ale najwyższej jakości. Zwróć uwagę na reklamy najbardziej ekskluzywnych smartfonów czy najmodniejszych butików – nie ma tam nawet pięciu zdań, a robią wrażenie.

Czy warto rozliczać się za 1000 znaków?

Rozliczanie się za 1000 znaków w przypadku treści na stronę sprawia, że opłaca mi się napisać jak najwięcej. Sytuacja, w której za 3 idealnie dobrane zdania na stronę główną dostałabym mniej niż za nudny elaborat, sprzyja pisaniu nudnych elaboratów. Dlatego w przypadku stron lepiej ustalić ogólną stawkę za napisanie wszystkich treści na całą stronę firmową lub na wybrane podstrony: o firmie, kontakt, oferta itp.

Kiedy stawka za 1000 znaków się opłaca obu stronom

A kiedy stawka za 1000 znaków się opłaca? Moim zdaniem w przypadku pisania opisów produktów na zamówienie. Taki opis nie powinien być za krótki, bo to szkodzi SEO, więc i tak raczej musi mieć minimum 700 – 1500 znaków. Żeby łatwo się rozliczać, wystarczy ustalić stawkę za sztukę o określonej długości lub za 1000 znaków i na koniec miesiąca podsumować ilość opisów.

 

Reklamy